Un păianjen care se credea Spiderman, de Adina Popescu, resursă educaționlă deschisă, Limba și literatura română, Clasa a VI-a

Un păianjen care se credea Spiderman, de Adina Popescu

Lecții deschise pentru clasă
Limba și literatura română - Clasa a VI-a
Textul narativ-Instanțele comunicării narative

Plan de lecție digital – Instanțele comunicării narative Disciplina: Limba și literatura română Clasa: a VI-a Unitatea de învățare: Acasă, în familie, printre cărți-Textul narativ literar Lecția: Un păianjen care se credea Spiderman – Instanțele comunicării narative Durata: 50 minute Tipul lecției: Consolidare de cunoștințe Competențe generale: • Receptarea mesajului scris în contexte de comunicare diferite. • Redactarea unor texte diverse, în funcție de situația de comunicare. Competențe specifice: • Identificarea și diferențierea instanțelor comunicării narative într-un text literar. • Formularea unor opinii și interpretări proprii legate de text. • Aplicarea conceptelor teoretice în analiza textului narativ. •Crearea unui material colaborativ care să reflecte înțelegerea instanțelor narative. Obiective operaționale: O1. Să recunoască autorul, naratorul, personajele și cititorul într-un text literar. O2. Să completeze schema comunicării narative. O3. Să formuleze un paragraf narativ dintr-o perspectivă proprie. Strategii didactice: Metode: conversația, lectura explicativă, exercițiul, scrierea creativă Forme de organizare: frontal, individual, în perechi Resurse/ resurse digitale • Manual digital ARTKlett clasa a VI-a, fișă de lucru, prezentare PowerPoint, tabla interactivă, creioane colorate, •Video educativ (despre instanțele narative) •Wordwall (pentru activități interactive) •Padlet sau Jamboard (pentru colaborare online) •Google Forms/Quizizz (pentru test de evaluare) Structura lecției: 1. Introducere (10 minute) Activitate: •Prezentare video despre instanțele narative, care explică tipurile de naratori (omniscient, participant etc.) și funcțiile acestora. oPlatformă: YouTube sau Vimeo (înregistrare personală sau video educațional existent). oObiectiv: Elevii vor înțelege noțiunile teoretice de bază, înainte de a analiza textul. Întrebări de reflecție: •Ce rol joacă naratorul într-o poveste? •Ce diferențe există între naratorul omniscient și cel participant? 2. Activitatea principală (20 minute) Activitate interactivă 1: •Wordwall: Crearea unui exercițiu de asociere a fragmentelor din text cu tipuri de instanțe narative. oExemplu de exercițiu: Elevii trebuie să asocieze fragmente din „Un păianjen care se credea Spiderman” cu tipurile de naratori și instanțele narative corecte. oFeedback: Wordwall va oferi feedback instantaneu, iar elevii vor ști dacă au făcut corect sau nu asocierile. Activitate interactivă 2: •Quiz: După completarea exercițiilor Wordwall, elevii vor completa un test pe Google Forms sau Quizizz care include întrebări legate de instanțele narative și structura textului. oExemple de întrebări: Care este tipul de narator din acest fragment? Cum influențează naratorul modul în care este percepută povestea? Care este punctul culminant al povestirii, și cum este reflectat de narator? 3. Activitatea de colaborare (15 minute) Activitate colaborativă: •Padlet/Jamboard: Elevii vor lucra în grupuri mici pentru a crea o „hartă narativă” a textului. oFiecare grup va analiza un fragment din text și va indica instanțele narative (de exemplu, în ce moment al poveștii apare naratorul omniscient sau participant, care sunt efectele asupra înțelegerii acțiunii). oRezultatele vor fi prezentate pe Padlet sau Jamboard, iar grupurile vor discuta despre diferențele de interpretare a textului. Întrebări pentru reflecție: •Cum influențează perspectiva narativă înțelegerea acțiunii? •Care sunt avantajele unui narator omniscient în comparație cu unul participant? 4. Evaluare și concluzii (5 minute) Activitate de evaluare: •Recapitularea lecției și verificarea înțelegerii conceptelor printr-un quiz final pe Google Forms/ Wordwall. Întrebările vor fi legate de: oIdentificarea instanțelor narative din text. oExplicații ale tipurilor de naratori și ale funcției lor în structurarea poveștii. Evaluare continuă: Pe parcursul lecției, se va urmări activitatea elevilor: •Feedback imediat în timpul exercițiilor de pe Wordwall. •Evaluarea colaborării și a materialelor create pe Padlet/Jamboard. •Întrebările din quiz vor ajuta la verificarea înțelegerii conceptelor și vor oferi un punct de plecare pentru discuții suplimentare. Concluzii: •Discuție despre importanța alegerii unui anumit tip de narator pentru a transmite corect mesajul narativ. •Încurajarea elevilor să reflecteze asupra felului în care ar influența povestea schimbarea perspectivei naratorului. Acest plan de lecție integrează resurse digitale interactive, sprijinind învățarea activă și colaborativă. Prin utilizarea platformelor educaționale, elevii vor putea explora și aplica

Autentifică-te sau crează-ți un cont nou pentru a descărca resursa.
Adăugat de ANGELA BIȚAN la 26.06.2025
1     18     6
Aceasta este o resursă educațională deschisă supusă licenței CC BY-NC-SA 4.0
©2025 Edumaster S.R.L.

Cookies

Acest site folosește cookies. Vă rugăm să luați la cunoștință Politica de utilizare a Cookies. Continuarea folosirii acestui site reprezintă acceptul dumneavoastră.