POVESTE DOS " SEMINȚICA”, resursă educaționlă deschisă, Învățământ preșcolar, Grupa mijlocie

POVESTE DOS " SEMINȚICA”

Materiale explicative multimedia
Învățământ preșcolar - Grupa mijlocie

Lecția valorifică metoda Reggio Emilia, urmând o structură narativă care dezvoltă empatia, exprimarea emoțiilor și atitudinile prosociale. Copiii sunt invitați să descopere povestea unei semințe curajoase, să reflecteze, să interacționeze și să planteze propriile „fapte bune” într-o grădină simbolică. Conform metodei Reggio Emilia, copilul este plasat în centrul procesului educațional, iar învățarea se construiește natural, prin explorare și curiozitate. Copiii sunt încurajați să descopere singuri, să pună întrebări, să observe și să experimenteze liber. Activitatea combină armonios elemente din natură (pământ, semințe, plante, frunze) cu resurse digitale moderne (Canva, Genially, laptop, lupă, microscop digital), oferindu-le copiilor ocazia de a învăța într-un mod activ și captivant. Pe parcursul lecției, copiii sunt implicați în activități de investigare (cu lupa, microscopul și observația plantelor), de reflecție (prin discuții libere ghidate), de creație (plantarea simbolică a unei fapte bune) și de exprimare personală (prin desen, fotografie sau alegerea simbolurilor vizuale). Educatorul adoptă un rol de ghid și observator, ascultând ideile copiilor și intervenind doar pentru a stimula gândirea sau a crea contexte de învățare. Un beneficiu esențial al abordării Reggio Emilia este faptul că învățarea este centrată în jurul intereselor copilului și pornește din curiozitate. Fiind stăpân pe propria explorare, copilul dobândește plăcerea de a învăța, dezvoltând astfel abilitatea esențială de a învăța pe tot parcursul vieții. Astfel, devine un adult capabil să se adapteze și să se reinventeze în fața schimbărilor, inclusiv în contextul dinamic al pieței muncii. În plus, învățarea este practică, ancorată în proiecte reale și cu aplicabilitate imediată. Copiii au libertatea de a explora mediul înconjurător, de a se exprima și regăsi în activitate, ceea ce contribuie la formarea unei gândiri creative, flexibile și autonome. Prin documentarea procesului și reflecția asupra propriilor acțiuni, se cultivă gândirea critică și capacitatea de autoevaluare.

Autentifică-te sau crează-ți un cont nou pentru a descărca resursa.
Adăugat de ADINA MARIA PĂPARĂ la 24.07.2025
1     9     4
Aceasta este o resursă educațională deschisă supusă licenței CC BY-NC-SA 4.0
©2025 Edumaster S.R.L.

Cookies

Acest site folosește cookies. Vă rugăm să luați la cunoștință Politica de utilizare a Cookies. Continuarea folosirii acestui site reprezintă acceptul dumneavoastră.