Acest site folosește cookies. Vă rugăm să luați la cunoștință Politica de utilizare a Cookies. Continuarea folosirii acestui site reprezintă acceptul dumneavoastră.
Evaluarea creșterii economice numai din punct de vedere cantitativ neglijând aspectele calitative ce privesc conservarea capitalului natural, ameliorarea repartiției si reducera vulnerabilității la crizele economice, nu oferă o imagine realistă a sistemului global. Se prefigurează astfel dimensiunile dezvoltării durabile ,care au ca esentă viitorul omenirii. Educația pentru dezvoltare durabilă incepe in familie, continuă in sistemul de invătământ și apoi pe parcursul intregii vieți, ca element al educației permanente . Este necesară acțiunea susținută pentru responsabilizarea generațiilor actuale in ceea ce privește viitorul, adică șansa de supraviețuire a generațiilor viitoare . Ne vom opri la câteva posibilități concrete de abordare a educației pentru dezvoltare durabilă în învățământul preuniversitar . Prin curriculumul la decizia școlii , posibilitatea de introducere a unor cursuri opționale cu tematica legată de dezvoltarea durabilă crește . In această lucrare voi prezenta o programă pentru un astfel de curs. Cercurile pe discipline pot aduce in fata elevilor diverse probleme globale, regionale si locale . Considerăm ca așa putem să ne aducem aportul la informarea populației cu privire la dezvoltarea durabilă și să intervenim în scopul educației pentru dezvoltare durabilă ca element al educației permanente. Școala poate deveni un important factor în acumularea, organizarea și propagarea informațiilor privind problematica dezvoltării durabile, dar și in formarea tinerei generații în spiritul respectului pentru om si mediul inconjurător. Având la bază o informare cât mai bogată , precisă despre problemele ce apar in relația complexă om-mediu , profesorul trebuie să fie capabil a relaționa conceptele globale de realitatile locale . Plecând de la acest lucru, profesorul trebuie să poata trece de la predarea tradițională a disciplinelor la o abordare holistă . El trebuie sa stabileasca conexiuni între diverse discipline de învățământ și abordeze problemele în viziune transdisciplinară .Acest curs optional a fost gandit plecand de la premizele prezentate in acest comentariu
Autentifică-te sau crează-ți un cont nou pentru a descărca resursa.